Welcome to Green Day Community

Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to contribute to this site by submitting your own content or replying to existing content. You'll be able to customize your profile, receive reputation points as a reward for submitting content, while also communicating with other members via your own private inbox, plus much more! This message will be removed once you have signed in.

Sign in to follow this  
Followers 0
jacknovella

American Idiot Cast Album.

1,360 posts in this topic

I didnt scan these pictures, jason white. did. Heres the link http://www.box.net/shared/ree2dtm539

What I find interesting in there is that they do mention "Good Riddance" as one of the songs that's recorded; it's in the liner notes. I wonder if we'll ever get that recording...

Share this post


Link to post

I really like it.

Share this post


Link to post

I said it before, but I'm so addicted to this album! :lol::wub:

So many parts I love, everything really. The ending of BOBD, the "the representative.. outlaws yeah" part in Holiday, every part Tony sings, the "Nobody likes you" part Micheal sings.. <3

And seriously, about the last one I mentioned, every time Micheal starts to sing the part starting with "Everyone left you.." I nearly start crying xD Idk why.

I always debate between feeling sad or laughing. I mean, when Mike Dirnt sings "nobody likes you", is like "awww, you poor thing"... and when Musical's Mike sing it is like "awww.... :lol: "... and I don't know why! xD

What I find interesting in there is that they do mention "Good Riddance" as one of the songs that's recorded; it's in the liner notes. I wonder if we'll ever get that recording...

seconded.

Share this post


Link to post

at first where did you all hear that it will be released worldwide on May 10?

and second, if you can't wait you can order it on amazon

yeah, GDA. :lol:

but yeah, the cd's not released here yet. i went to the mall and asked for the cd like, last april 20, and they said they don't have it. then i came back the next day, and they said that they still don't have it yet. :pinch:

and i can't order on amazon. i don't have any credit cards or something. :D

i can only order stuff from the local ebay

Share this post


Link to post

I love the female version of Letterbomb... it's so awesome.

i think so too. she did an amazing job.

Share this post


Link to post

According to HITS Daily Double, the album will debut at #32 on the Billboard 200 with 12,823 sales. I really hoped for a top 15 debut, since it has been for three days at #2 on iTunes. :(

Share this post


Link to post

The album is pretty amazing!!! Not as good as Green Day's, but its really awesome. I really want to see it now, but I don't have the money to go to New York. From what I heard on the album and seen on TV it looks like an amazing show.

Share this post


Link to post

That would be sweet if the band re-recorded all the songs from the album (with BJA's vocals) and then released it!

Share this post


Link to post

I got mine today :wub:

I've got a question, that probably has already been asked: in the booklet I read "Produced by Billie Joe Armstrong except Track 23 produced by Rob Cavallo and Green Day"

Sooo ... where's track 23? :blink: am I missing something? :lol:

Share this post


Link to post

I got mine today :wub:

I've got a question, that probably has already been asked: in the booklet I read "Produced by Billie Joe Armstrong except Track 23 produced by Rob Cavallo and Green Day"

Sooo ... where's track 23? :blink: am I missing something? :lol:

Its probably Good Riddance

Share this post


Link to post

My bet would be that it's When It's Time and that it's either a typo, or Good Riddance was removed from spot 22 for some reason.

Share this post


Link to post

yes, it's Good Riddance because on the same page of the booklet I just read "Additional guitars: John Gallagher Jr. etc... Good Riddance (Time of Your Life)"

Share this post


Link to post

I'm gonna buy it soon. :banana:

I'm so incredibly happy it has When It's Time on it. Even though it was never recorded, my favourite GD song of all time.

Share this post


Link to post

I picked up the album last Saturday, and I really like it. I love LOTAG/She's a Rebel, what a cool arrangement. I love how everything flows together and the references to other songs. What I really don't like, is Know Your Enemy, I haven't seen the musical so I don't know the deal for that part, but it just seems out of place. Overall, though I love it. Whatsername is totally incredible and I think I like the cast version of When It's Time more than the GD version.

Can't wait to see the cast perform Holiday tonight.

Share this post


Link to post

That would be sweet if the band re-recorded all the songs from the album (with BJA's vocals) and then released it!

lol, I thought the same think but... I don't know, I don't wanna have three different versions of American Idiot :lol:

I got mine today :wub:

I've got a question, that probably has already been asked: in the booklet I read "Produced by Billie Joe Armstrong except Track 23 produced by Rob Cavallo and Green Day"

Sooo ... where's track 23? :blink: am I missing something? :lol:

lucky you!

hey, does this mean that Rob could come back? :o

Its probably Good Riddance

you beat me... and why it's good riddance not in the album? :cry:

Share this post


Link to post

hey, does this mean that Rob could come back? :o

naaa, it just refers to an old song with him :happy: (i.e. Good Riddance)

Share this post


Link to post

naaa, it just refers to an old song with him :happy: (i.e. Good Riddance)

oh, all right then (: It just made me curious that he appears in the credits :lol:

Share this post


Link to post

you beat me... and why it's good riddance not in the album? :cry:

Probably because it isn't actually a part of the show.... it is just an encore performance I believe

Share this post


Link to post

Probably because it isn't actually a part of the show.... it is just an encore performance I believe

yes, I guess this is the reason. I would have loved to have Godd Riddance though

But the album is awesome anyway :D

Share this post


Link to post

I still think it's When It's Time, not Good Riddance, but alright. Why would Good Riddance be produced by Rob, but none of the other songs, makes no sense. When It's Time, however, is an actual Green Day song, and we already know Rob has previously heard and likes the song.

Share this post


Link to post

then there's a typo in the booklet and track 23 is track 22

Share this post


Link to post

... anyways, I can't wait to may 10th D:

Share this post


Link to post

I havent got this yet, but I hope to get it soon.

Share this post


Link to post

I bought it 2 days ago, and listened to it all the way through yesterday. I love it so much! I was lucky enough to see the musical in Berkeley.. and seeing as that NY is out of the question, the CD will suffice.

I was looking at the booklet and I too noticed the track 23 mentioning.. and was like :huh:.

Share this post


Link to post

i can't stop listening to it :D. i'm glad i bought it, i know i woulda regret it after. theo stockman's part in holiday is just amazing. I really like the album, that's really all i can say, that and that it's brilliant.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.